tel: 881-202-827
gabinetosteopatii@op.pl

Na blogu znajdziesz informacje w jaki sposób Osteopatia pomaga w leczeniu różnego rodzaju bólu. Dowiesz się jak szerokie są możliwości medycyny osteopatycznej.

czwartek, Styczeń 31, 2013 - 18:21
osteopata

W artykule omówine zostały podstawowe zagadnienia związane z osteopatią i tym, co odróżnia ją od rehabilitacji. Przedstawione tu informacje służą popularyzowaniu wiedzy medycznej, szczególnie wiedzy z zakresu medycyny osteopatycznej. Zasadniczym celem artykułu jest wskazanie możliwości prowadzenia terapii w walce z dolegliwościami bólowymi różnego pochodzenia. Dodatkowo, artykuł ma na celu, racjonalne wyjaśnienie tego czym jest osteopatia. Wyjaśnienie z punktu widzenia praktykującego fizjoterapeuty i osteopaty.

poniedziałek, Styczeń 28, 2013 - 22:17

Bóle głowy pochodzenia odkregosłupowego są zjawiskiem bardzo powszechnym.  Wystepują w różnym wieku, częściej u kobiet. Mogą pojawić się zarówno jako skutek wieloletniej dyskopatii kręgosłupa szyjnego (przewlekłe bóle głowy) lub w nastepstwie silnych napięć mięśni podpotylicznych ( silny stres, przeciążenia).

niedziela, Styczeń 20, 2013 - 15:43

Choć brzmi to nieco kontrowersyjnie, to faktem jest, że  wszelkie zaburzenia funkcjonowania układu pokarmowego mogą w znaczący sposób przyczynić się do powstawania takich patologii krążka międzykregowego jak dyskopatia. Do tego typu sytuacji dochodzi najczęściej wówczas, gdy mamy do czynienia z wieloletnimi zaburzeniami funkcji narządów wewnętrznych.

środa, Styczeń 9, 2013 - 14:31

Dyskopatia oznacza patologicznie zmienioną strukturę krążka międzykręgowego (dysku). Te patologiczne zmiany są najczęściej wynikiem przeciążeń kręgosłupa. Dochodzi do tego bardzo często. Wynika to z funkcji jaka pełni kręgosłup lędźwiowy. Z jednej strony musi on zapewnić podporę i stabilność dla całego tułowia, z drugiej zaś strony niezbędna jest znaczna rychomość kręgów w dolnej części pleców.

czwartek, Listopad 1, 2012 - 15:47

Dyskopatia - uszkodzenie dysku

Dyskopatią określa się patologicznie zmienioną strukturę krążka międzykręgowego, potocznie zwanego dyskiem ( discus intervertebralis). W kręgosłupie człowieka znajdują się 23 dyski, których suma wysokości wynosi ok. 25% wysokości kręgosłupa ponadkrzyżowego. Pierwszy krążek znajduje się pomiędzy II a III trzonem kręgosłupa szyjnego, zaś ostatni pomiędzy V trzonem kręgu lędźwiowego a kością krzyżową.

Subskrybuj